lørdag 19. april 2014

Glitre av sol



Påskeværet i søndre Vestfold er strålende. I går dro vi på tur til havet. Store deler av slekta var samlet. Til pølsegrilling, vårblomster og "Boksen går". Unge og eldre. Fin måte å være sammen på. 

Neida, hjemmepåske er ikke det værste man har. Hvor feirer du påsken forresten?





Det glitrer av sol i den bratte grend,
det dufter av mark og enge.

Hvor skulle vel våren ellers hen?
Vi venter jo på den så lenge.

Jeg elsker den vår som du knapt kan se,
en blomst som sprang ut i den kolde sne.
(Arnulf Øverland)

13 kommentarer:

  1. Herlig stemningsbilder !!

    Deilig å nyte fint vær - og sammen med de man er glad, må jo være det beste :)

    Min påske feires i Italia - sammen med famile til mannen,
    og akkurat idag ... r e g n e r ..... det.....så da bestiller man bord på en fin ristorante til lunsj !

    SvarSlett
  2. Helt enig, Elisabeth.
    Hjemmepåske kan også gå an. Det har vi også, siden Mannen jobber store deler av påsken.
    Jeg har sett frem til en hel uke fri lenge nå og trenger det sårt. Du kan tro jeg koser meg!!!
    Det høres ut som du også gjør.
    Nyt påsken videre.
    Klem

    SvarSlett
  3. Dejlige billeder, Elisabeth - og hvor lyder det hyggeligt med jeres tur til havet, hvor I samlede unge og ældre til pølsegrilning. Her har vi haft gode venner på besøg hele dagen. God påske videre til jer fra os.

    SvarSlett
  4. Ja, været skal en ikke klage på! Kos deg videre med familien :-)

    SvarSlett
  5. Dejligt med tid til samvær og hygge. Her står påsken i arbejdets tegn, ikke i sygeplejen, men i landbruget og opgaveskrivnings tegn, jeg støtter og sørger for forsyninger. Det er helt fint, vejret er jo så skønt :-)

    SvarSlett
  6. Påskefeiring?
    Sammen med katter som kattevakt og sammen med katter og mitt livs grunnmur.
    DET er påske det :)

    SvarSlett
  7. Slike stunder er verdt å lagre godt for å ta frem senere når dagene ikke er like gode. Fantastisk!

    SvarSlett
  8. Ja det er helt utrolig å kunne få en så flott påske og dere koser dere ser jeg,
    så herlige bilder.

    Ha en strålende dag og nyt den, klem fra Marit.

    SvarSlett
  9. Ja påske er familien og natur. Og i år vi hadde drømmerværet. Alt ute :-) Så fint.
    Klem Viola

    SvarSlett
  10. Heisann!

    Godt å vite at du har hatt ei flott påske!
    Havet er ingen dårlig erstatning, gir samme frihetsfølelse som fjellet ...
    Jeg er et vannmenneske, men siden vi har så mye av det ellers i året, er det greit med en tur opp i høyden. I år var det ikke snø i Lia. Egentlig ikke noe savn når bakken er dekt med nyelige hvitveis. Deilig med flotte dager i sola med familie rundt seg.

    SvarSlett
  11. Og jeg kom hjem fra Tenerife i natt til "full sommer" i Norge. Min mann og jeg hadde invitert med hele familien en uke for å feire diverse jubileer, og det var selvsagt veldig hyggelig. Vel - da hadde vi det fint hvorhen vi var! Hilsen Tove

    SvarSlett
  12. Så koselige bilder, Elisabeth=) Ser ut som dere har hatt ei fin påske=) Påske i Køben var jammen ikke verst det heller. Nydelig vær og god mat preget ferien=) Håper alt står bra til hos dere=) Vibeke

    SvarSlett
  13. Takk takk for kommentar hos meg! En ny takst i august gjør at man setter opp farten litt;o) Håper du hadde en fin påske! Det ser sånn ut! Vi har bare hatt hjemmepåske i alle år. Fint å være turist i egen by. Klem klem.

    SvarSlett