søndag 6. april 2014

Stille ekstase


"Blomstene står der i sin stille ekstase og drikker sol. De bare lever, er - de vet ikke av dette som rører seg i sinnet ditt. All den skjønnhet du priser dem for, er i virkeligheten noe du henter fram fra ditt eget sinn. Der har du alt. Blomstene er bare tause tempeltjenere som trekker til side forhenget inn til det aller helligste i deg selv."

Hans Børli



Hørt om engelske hageinteresserte Carol Klein og hennes vakre "Cottage Garden"? Hvis ikke, ta en kikk her. Serien, som er i 6 deler, viser forandringene i den vakre hagen på den engelske landsbygda i  Devonshire gjennom årets 12 måneder. Stooor inspirasjon!

10 kommentarer:

  1. Jeg har ikke hørt om de programmene og tusen, tusen takk for tips. De kommer jeg ganske sikkert til å se. Jeg så bare litt av første episode før jeg måtte avgårede til andre gjøremål. Ha en fin søndagskveld.

    SvarSlett
  2. Da blir jeg nødt til å få tak i tv, skaffe meg tilgang til ... Vel jeg tar en titt på "her" og lar det bli med det.
    Børli er vakker i ordene.
    Mormorklem

    SvarSlett
  3. artig å se at nå kommer krokusene dine opp, mine her i Italia er forlengs avblomstret og nå er snart alle påskeliljene på hell også.....

    MEN, jeg venter nå spent på magnolia busken min, den har fått masse knopper og starten på blomster er igang - jeg kikker på den hver dag ! Er så spent på å se den første blomsten som åpner seg, da skal det ta bildet !

    Ja, du England er et stolt hage-land, så ikke overraskende å se dette programmet var fra coutnryside of England. Vakker, vakkert, og for en hage, for en jobb !

    Så ivrig er nok ikke jeg :)

    God søndagskveld, og nyyyyt din hage ! Husker bare all jobben dere la ned ifjor, tenker du får belønningen din i år !

    SvarSlett
  4. Dejlige ord fra Hans Børli og tusind tak for linket til Carol Klein og hendes smukke "Cottage Garden".

    SvarSlett
  5. Den linken må utforskes!

    Ønsker deg en ny fin uke!

    SvarSlett
  6. Det kan ikke bli vakrere i mine øyne og ører.

    Ha en fin ny våruke.

    SvarSlett
  7. Flott både i ord og bilde! det våres nå ja, og jammen tas det imot med stor takk, en kjenner gnist, overskudd og glede men lyset gitt! vårforberedelser her hos oss å, bygger lysthus så har liksom ikke hatt så mye pc tid i det siste, men det blir det blir :-)

    SvarSlett
  8. Det var gode ord å lese akkurat nå Elisabeth. Bildet tar jeg med meg når jeg lukker øynene en gang i natt.
    Takk. :)

    SvarSlett
  9. Heisann! Tok en titt på videoen, men fikk bare lyst til å holde på ute... nå er det mørkt og regn, men det er snart sol igjen heldigvis... og så får jeg ikke ha så store ambisjoner. Kan nesten få bakoversveis av hva den dama får til på en haveflekk!

    SvarSlett