søndag 15. juni 2014

Medusa




For noen uker siden var det bloggtreff her i Miacasa. Helen og Sylvia kom på besøk. - Den ene fra Italia og den andre fra nabobyen. Her står de under Candyfloss-treet mitt og "blomstrer".

Vi tre bloggedamene treffes av og til, noe som virkelig er hyggelig. Vi er ikke akkurat skåret for tungebåndet noen av oss kan man si, så praten går like livlig som strikkepinnene klirrer. Sammen med litt mat og god kaffe, fyker timene avsted i samvær med disse to sprudlende damene.


Med bil helt fra Bolsena i Italia, hadde snille Helen bringt en diger keramikkampel, på bestilling fra meg. Amplen, formet som et stort damehode, er laget av keramikeren "Medusa". (Klikk på linken, så kan du se mer av hva den kreative keramikeren tryller frem).

Via Instagram har Helen vist flere av disse #medusa figurene, plassert på ulike steder i Bolsena by. Og jeg har ofte tenkt, at ei slik dame kunne vært flott her i Miacasa...

Og nå henger`a altså her, Medusadama mi. På en sentral plass og skuer utover Miacasa.




Oppi hodet har jeg fylt jord og plantet en eføy. Riktignok virker hårmanken hennes litt pistrete for øyeblikket, men den skal nok vokse seg fyldigere i løpet av sommeren.

Tusen takk Helen for alt bryderiet med "dama mi". Og takk til dere begge to for besøket, og kontakten vi har. Dere er herlige!



12 kommentarer:

  1. Flott ampel.
    Trivelig med besøk.
    Klem .

    SvarSlett
  2. Så heldig du har vært som har fått Medusa i Miacasa. Dama di er utrolig flott. Anne

    SvarSlett
  3. Hei Elisabeth
    En liten hilsen fra meg, siste kvelden jeg har her i København . I morgen går turen hjem igjen, sukk!
    Takk fornsist, ja. Det var såååå koselig, og jeg håper vi får det til flere ganger.
    Tenk at vi glemte medusahodet. Jeg ville så gjerne ha tatt bilde av det. Men nå viser du det så fint her. Det er så lekkert, og helt spessielt.
    Ang turen min, er det av egen pengepung. Ikke noe jobbreise, nei. Detver jo for å besøke venninnene, og så kommer det andre ved siden av. Dette er rett og slett FERIE!
    Jada, jeg visste om på forhånd, at du og Lene hadde truffet hverandre før. Vi har kjent hverandre her i mange år, og snakket om at vi måtte treffes en gang jeg var i KBH når det passet for begge, og det gjorde det nå. Vi hadde en hyggelig dag sammen i KBH, som du så i innlegget. Vi nevnte deg også.....for jeg sa vi ikke bodde så langt fra hverandre.

    SvarSlett
  4. Snille Helen og vakre hagen din. Dere har det så fint i hagen ser det ut som og når du nå har en dame som holder overblikket må det jo være perfekt.

    SvarSlett
  5. Så flott Medusa du har fått deg! Det er jo litt av en dame med slanger i håret, men hun var flott likevel.

    God ny uke ønskes deg fra oppe i dalen :-)

    SvarSlett
  6. Det var sødt af Helen at tage den fine keramikkampel med til dig fra Italien. Hvor er det hyggeligt, at I tre mødes til blogtræf! Dit hus og din have er så fine. Vi bor også i et træhus - sort, som bruges meget her, og med hvide vinduer.
    Ha en god ny uge, Elisabeth, klem

    SvarSlett
  7. Se der er "hun" på plass - henger så fint og skuer utover din vakre hage !
    Bare vent til "lokkene" hennes henger nedover, det blir ett ennå flottere skue :)

    Glad du ble fornøyd, ELisabeth, og hvem vet...kanskje du engang kommer ned til Bolsena,
    og kan se alle fine ampler som henger rundt i byen selv..?

    God uke ønskes deg også ! Her går det mot siste dagene på Villa'n akkurat nå (ikke helt oppdater på bloggen) så begynner utleien til førstkommende lørdag !

    SvarSlett
  8. PS. ville også tilføye, tusen takk for sist, alltid hyggelig å møtes - håper på flere treff, i fremtiden :)

    SvarSlett
  9. Ohoiiiii så trivelig så trivelig, samvær med damer en er på bølgelengde med, toppers!! og synes jeg hører kakling i det fjerne ja, he he arti arti

    Utrolig spesiell ampel å, tror aldri jeg har sett noe lignende noen gang faktisk, den må du verne om, passe på så ingen skaller oppi.

    Kos deg med blomster, hagen, sommerdagen Elisabeth.

    SvarSlett
  10. Det var en flott dame du har fått der.
    Ha en flott sommer videre!

    SvarSlett
  11. Så gøy at dere bloggere treffes! Og for et vakkert tre med vakre "blomster" under!
    Fortsett og nyt naturen og alt det grønne! Hilsen fra Tove

    SvarSlett
  12. En kjempeflotte dame fra Italia - takk for link.
    Hyggelig med blogger treffe - kanskje vi møtes igjen snart... også... eller kommer du til Tyskland?
    I alle fall jeg kommer til Norge igjen. Klem og hilsen hjertelig til deg.

    SvarSlett